Lidl Akadémia Plusz események
Pékáruk és sütőipari termékek napja - elhalasztva
Tekintettel a járványügyi helyzet alakulására az esemény elhalasztásra került. Várható új időpont 2021 első negyedévében, melyről tagjainkat értesítjük.
Tejtermékek napja - 2021
Részletek hamarosan
Zöldség – gyümölcs nap - 2021
Részletek hamarosan
Legfrissebb hírek
Egyre nagyobb szeletet hasít ki a Lidl a magyar borexportból
2020-ban 28,5 millió magyar palackos bort értékesített a Lidl Magyarország, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a…
Vita az élelmiszerek elnevezése körül
A Baromfi Termék Tanács, a Hússzövetség, a Magyar Állattenyésztők Szövetsége, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Tej Terméktanács valamint a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet határozottan…
750 milliárd az élelmiszeripar szereplőinek
Az élelmiszeripar az egyik legnagyobb feldolgozóipari ágazatnak számít Magyarországon, amely az elkövetkezendő hét évben óriási lendületet kaphat. A tárca komoly fejlesztési tervet készített elő, a…
Áprilisban kezdődhet el a primőr zöldségek igazi „szezonja”
Kis mennyiségben már található hazai hajtatott (fóliás, üvegházi) paradicsom az üzletekben, de nagyobb mennyiségben áprilistól várhatóak a hazai primőr zöldségek, főként a paprika, a paradicsom…
Így döntött az unió bírósága az értékesítési árainkról
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek értékesítési árai megállapítására vonatkozó feltételek korlátozásával Magyarország megsértette az uniós jogból eredő kötelezettségeit. Az ügy előzménye, hogy Magyarország 2009-ben törvényt…
Nagy István: válságálló a magyar mezőgazdaság
A 2020. március-decemberi agrárexport 1,7 százalékkal, 7873,6 millió euróra emelkedett az előző év azonos időszakához képest, az agrárimport pedig 5201,5 millió euróra, 1,4 százalékkal csökkent,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Milyen egyéb admin teendők vannak?
Új termékek listázására ugyan hetente van lehetőség, viszont a folyamatok meggyorsítása érdekében az adatbekérés akár hónapokkal előbb is megtörténhet. Egy termék belistázását nemcsak a szerződéskötés…
Jelentősen bővül az ökológiai gazdálkodás területe Magyarországon
Az ökológiai gazdálkodás bővülése alapján Magyarország a 10. legdinamikusabban fejlődő állam, míg az ökológiai ültetvények területmérete alapján a világ 12. legnagyobb öko gyümölcstermelője. Az Ökológiai…
Megemelték a környezetbarát beruházásokat támogató pályázati keretet
A Gazdaság-újraindítási Akcióterv részeként a keretösszeg 20 milliárd forintos emeléséről döntöttek a cégek környezetbarát beruházásait támogató pályázatnál. Ezzel közel 50 milliárd forintra bővül az a…
Csökkenő fogyasztói bizalom
A GKI fogyasztói bizalmi index a januári 5,5 pontos emelkedést követően februárban 1,1 ponttal csökkent, mínusz 34,9 pontra – írta közleményében a GKI Gazdaságkutató Zrt.…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Fogyasztói attitűdök
10 típusba sorolta a fogyasztókat a döntéseik hátterét, vásárlási és médiafogyasztási szokásaikat elemezve az Euromonitor International legutóbbi nemzetközi felmérésében. Aki ismeri az egyes kategóriák jellemzőit,…
A kisboltok támogatásával bővül a Magyar falu program
A falusi kisboltok működését, fejlesztését, valamint a korábban bezárt boltok újranyitását támogatja a Magyar falu program idén induló negyedik pillére. A támogatásból a kétezernél kevesebb…
Új intézmény alakul a Nébih közadatainak újrahasznosítására
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (Nébih) már meglévő közadatok újrahasznosítása, azok megjelenítése közérthető formában – ezzel a céllal kezdték meg a Nemzeti Élelmiszerlánc Adatszolgáltatási Központ (NÉAK)…
Teljes körű élelmiszeripari fejlesztési rendszert terveznek
Online egyeztetéssorozatot indított az ágazat érdekképviseleti és szakmai szervezeteivel az Agrárminisztérium. Az élelmiszeripari támogatások ágazati igényeknek megfelelő kiírása érdekében online egyeztetéssorozatot indított az ágazat érdekképviseleti…
Lidl Beszállítói kézikönyv: A beszállítóvá válás mérföldkövei
Milyen állomások vezet(het)nek ahhoz, hogy sikeres beszállítóvá válhassunk? Milyen szempontokra, folyamatokra, részletekre kell figyelnünk? A Lidl összeállította a legfontosabb lépéseket. ÖTLET Minden az ötlettel kezdődik!…
Brexit: az agrár-élelmiszeripari termékekkel kapcsolatos intézkedések
2021. január 1-től a vállalkozásoknak meg kell felelniük az alapvető vámkövetelményeknek, mint a megfelelő adatok nyilvántartása és rendelkezésre bocsátása az áruval kapcsolatban, és hat hónapot…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Forecast, azaz az előrejelzés
A forecast legegyszerűbben megfogalmazva azt jelenti: előrejelzés. A kereskedelmi láncok folyamatosan előre jelzik az akciós periódusra tervezett árumennyiségeket. Ezeket az adatokat megosztják a beszállítókkal, hogy…
Globális szinten kitart az élelmiszerárak növekedése
Hat hónap drágulást követően tovább nőttek az élelmiszerárak a nemzetközi piacokon decemberben, főként a tejtermékek és a növényi olajok miatt – adta hírül az ENSZ…
Fellobogózzák a tojásokat is
A vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium január 1-jétől újabb termékköröknél tette kötelezővé a származási információk jelölését, immár a nem előre…
Az interneten borból vásároltuk a legtöbbet
Hazai online italvásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu 2020. november 23. és 2020. december 23. között, 13 153 vásárlás adatai alapján készült a statisztika.…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Az auditok és szabványrendszerek jelentősége
Magyarországon az európai uniós szabályozásnak is megfelelő jogszabályokkal és rendeletekkel védik a fogyasztók érdekeit. A vásárlók – különösképpen a saját márkás termékek esetében – biztosak…
Az édesvízi halak fogyasztására buzdítanak
A magyar hal kiváló minőségű és egészséges. Erre hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) és az Agrármarketing…
Az étrend-kiegészítők fogyasztásáról folytat kutatást a Nébih
Online felmérést indított a lakosság étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos ismereteinek, fogyasztási és vásárlási szokásainak megismerése érdekében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal. A kutatás célja, hogy a visszajelzések alapján…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Árukapcsolás
Az akciókon belül speciális esetet jelent az úgynevezett áru-összekapcsolás, amikor két vagy több különböző terméket csomagolnak össze. A fő marketingkommunikációs üzenet ebben az esetben az,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Hogyan vizsgáljuk meg az új belépési lehetőségeket?
Egy termelőnek számos dolgot kell végiggondolnia, ha új belépőként szeretne piacot szerezni egy kategóriában. Belépéskor nemcsak a költségkorlát játszhat szerepet, hanem felmerülhetnek természetes vagy adminisztratív…
Készül Magyarország digitális élelmiszeripari stratégiája
A Digitális jólét program (Djp) keretében az Agrárminisztérium, az Innovációs és Technológia Minisztérium, valamint az érintett élelmiszeripari szakszervezetek és a Szent István Egyetem közreműködésével jövő…
Visszaesés a baromfiágazatban
Ismét szembe kell nézniük a baromfiágazat szereplőinek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozásokkal, ami újabb komoly visszaesést okoz az értékesítésben. A koronavírus-járvány alaposan átrendezte az értékesítés…
Uniós oltalom alá került a soltvadkerti bor
Az Európai Bizottság jóváhagyta a magyarországi ,,Soltvadkerti név alatt termelt borok felvételét az oltalom alatt álló eredetmegjelölések (OEM) nyilvántartásába. A soltvadkerti bor aranysárga színű, komplex…
Állami garancia a kiváló minőségre
Az Agrárminisztérium (AM) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal (Nébih) és az Agrármarketing Centrummal (AMC) közösen népszerűsíti az állami garanciával járó minőséget. A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ)…
A Lidl Beszállítói kézikönyv elemzése a hazai élelmiszeriparról - Kiváló adottságok, kiaknázatlan lehetőségek
A magyar mezőgazdasági termelés az utóbbi években pozitív átalakuláson ment keresztül, míg az erre épülő élelmiszeripar egyenetlenül fejlődött. A kiváló adottságokra helyenként jól szervezett, modern…