Az interneten borból vásároltuk a legtöbbet

Hazai online italvásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu 2020. november 23. és 2020. december 23. között, 13 153 vásárlás adatai alapján készült a statisztika. A top 7 italkategória lista élére egy meglepetés került és a kutatás rávilágít arra is, hogy kevesebbet, vagy többet költünk átlagosan egy üveg italra a koronavírus alatt az előző évhez képest.

Mit vásároltunk a legtöbben?

A top 7-es lista élére 13 153 vásárlásból 18.6%-kal azaz 2456 darab vásárlással nem meglepő módon a bor került. A boron belül a száraz borok viszik a megrendelések 2/3 részét.

Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital önmagában nem meglepő. Amennyiben mellé vesszük a tényt, hogy a magyar borászatok online értékesítésre alig vannak felkészülve, valamint a Hegyvidék Nemzeti Tanács becslése szerint a borászok forgalma akár 60-80%-kal is visszaeshetett idén – így már azért meglepőbb a helyezés. Mi sem mutatja jobban, szomjazunk a jó borra és felkutatjuk az interneten a forrásokat.

A második helyre 16,9%-kal – igen szorosan követve a bor kategóriát – a whisky került. A whisky kategórián belül a Jack Daniel’s toronymagasan vezet 35%-kal, valamint az élbolyban még megtalálható a Chivas Regal, Jim Beam és a Jameson is.

Harmadik helyre kerültek a likőrök 10,9%-kal. Mondhatni, hogy nem meglepő a likőr kategória sereghajtója a Tátratea 28%-kal, azaz 406 vásárlással. Elismerő helyezést ért el a Cointreau Narancslikőr és a Bailey’s krémlikőr is – a hölgyek nagy kedvencei.

A negyedik helyet változatlanul megőrizte idén is nemzeti italunk a pálinka 10,4%-kal, alig lemaradva a likőrök mögött. A pálinkák közül az Illúzió pálinka került a legnépszerűbbek közé, őt követve szorosan az Árpád pálinka és a Panyolai pálinka. Idén hatalmas visszaesés volt tapasztalható a hazai pálinka kereskedésben, azon belül is a belföldi értékesítésben. A visszaesés egyrészt köszönhető, hogy egyre többen főznek otthon pálinkát, másrészt 27%-ra emelték a pálinka áfa-kulcsát.

A sör került az ötödik helyre 7,3%-kal. A hazai piacon egyre szépszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják a sör kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre online vásárlás esetén. A nagyüzemi márkákon belül továbbra is a Heineken sör található az élen, őt követi a Dreher és az Arany Ászok.
Új belépőként üdvözöljük a hatodik helyen lévő rum kategóriát 850 vásárlással, azaz 6,4%-kal. A rumoknál holtverseny alakult ki mert a Havana Club rum és Bacardi rum azonos eredményeket értek el, 120-120 vásárló választotta egyaránt, a harmadik helyre került a Captain Morgan.

Az idei évben a hetedik helyre került a vodka 5,9%-kal, ami 776 vásárlás eredménye. A vodka abszolút győztes az Absolut francia tulajdonú vodka 28%-kal (svéd licence alapján), a dobogó második helyére a Grey Goose szintén francia vodka került, és harmadik helyen a Beluga orosz vodka található.

Kinek és mekkora összegért veszünk karácsonykor alkoholt?

Az eredmény meglepő, a válaszadók 92,3% azt válaszolta, hogy saját magának veszi kedvenc italát az ünnepi időszakban.

A pandémia rányomta bélyegét arra is, hogy mekkora összegért vásárolunk alkoholos italt. Míg tavaly átlagosan egy üveg italra 8735 forintot szántunk, ez idén már csak 6853 forint, azaz 22%-kal kevesebb az előző évhez képest.

Március óta növekedés tapasztalható az online italrendelés piacán – rendelés darabszám tekintetében, – amit egyértelműen a vírushelyzet generált. Ezért az ünnepi időszak szokásos ital rendelési rohama idén mérsékelt növekedést hozott magával. A mértékletes és felelősségteljes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.