Lidl Beszállítói kézikönyv: Számlázás, számlaeltérés

A legtöbb számlaeltérés abból adódik, hogy nincs pontosan beállítva a számlázási ár
érvényessége. Amennyiben nem a megállapodásoknak megfelelő ár kerül a számlára, azt a
kereskedelmi partner számlaeltérés miatt fogja visszautasítani. Amennyiben ez a probléma
folyamatosan fennáll, és folyamatosan reklamálni és javítani kell, az többletmunkát igényel,
valamint a cash-flow-ra is hatással van a későbbi fizetés miatt.
Gyakori probléma még, hogy nem jó termék vagy nem jó mennyiség szerepel a számlán.

Ezt úgykerülhetjük el, ha mindig a vásárló által kért adatokkal, illetve a jogszabályoknak megfelelően készítjük el a számlát. Adjuk meg a termék vonalkódját vagy a vásárló egyedi termékkódját, mert ezzel lehet a termékeket leginkább beazonosítani.

Az elektronikus adatcsere (Electronic Data Interchange – EDI) már 30 éve gondoskodik az ellátási lánc folyamatainak optimalizálásáról. Elektronikus adatcserén strukturált üzleti adatok (megrendelés, szállítólevél, számla stb.) automatikus átvitelét értjük vállalati számítógépes rendszerek között.
A Lidl Magyarországnál kiemelten fontos az EDI-rendszeren keresztül történő számlázás. Ebben az esetben az elektronikus számlák valós időben kerülnek feladásra, azonnal ellenőrizhetők és feldolgozhatók. Amennyiben a jelenlegi rendszer nem teszi lehetővé, úgy a számlákat e-mailen keresztül tudjuk fogadni.
A számlák kiegyenlítése a hatályos jogszabályoknak megfelelően számlabeérkezést követően 30 napra történik.