Lidl Beszállítói kézikönyv: Szezonokra vonatkozó termékajánlatok

Hírlevelünkben minden héten közreadjuk a Lidl Beszállítói kézikönyv egy fejezetét. Ezen a héten a legfontosabb vásárlói szezonok, és az azokhoz kapcsolódó hasznos tudnivalók vannak terítéken. Mire figyeljünk, ha közeleg a karácsony vagy a nőnap?

Az ünnepi vagy szezonális bevásárlási szokások az éves forgalom jelentős részét adják, így kiemelt figyelemmel készítsük el az ajánlatunkat. Meg kell határozni a tervezett mennyiséget, kihelyezést, esetleg másodlagos kihelyezést vagy egyéb in-store megjelenéseket.

Amire mindenképpen figyelemmel kell lenni, az az idő, mivel a kereskedelmi láncok nem egy-egy esemény, szezon előtt kezdenek el tervezni, készletezni. A legfontosabb szezonokat a valós időpont előtt 4-6 hónappal, de egyes esetekben 9-10 hónappal kezdik tervezni, ezért fontos, hogy már akkor tudjunk termékmintát és árajánlatot küldeni.

Érdemes megismerni a magyar fogyasztók szezonhoz kötődő szokásait is, a vásárlók négyötöde általában az ünnep előtti 1-2 hétben vásárol ajándékot vagy épp élelmiszert. A kereskedelmi láncok ezért próbálnak meg mind munkaerővel, mind készletfelhalmozással felkészülni a megnövekedett forgalomra. A beszállítóknak is érdemes ezt figyelembe venni.

Fontos például, hogy semmiképp se a karácsonyi szezonban vagy előtte tervezzük az éves karbantartást. Sőt, lehetőség szerint minden szokásostól eltérő folyamattal, újítással vagy struktúraátalakítással kapcsolatban várjuk meg az ünnepek végét.

Legfontosabb szezonok:

  • Karácsony
  • Szilveszter
  • Húsvét

 

Egy adott naphoz köthető szezonok:

  • Valentin-nap
  • Nőnap
  • Anyák napja
  • Gyereknap
  • Augusztus 20.
  • Mikulás
  • Nemzeti ünnepek

 

Rövidebb szezonok:

  • Halloween
  • Farsang
  • Black Friday

 

Hosszabb szezonidőszakok:

  • Grill
  • Vakáció
  • Iskolakezdés