Lidl Beszállítói kézikönyv: Állandó termék vs. in-out

A kereskedelmi láncok több ezer terméket tartanak állandó kínálatukban, amelyeket kiegészítenek olyan márkákkal vagy termékkategóriákkal, amelyek csak időszakosan kerülnek a polcaikra. Egy termelőnek, beszállítónak fontos tisztában lennie a két kategória közötti különbséggel.

Állandó választék:
A legnagyobb forgalmat adó termékkínálat. Egész évben megvásárolható termékek, a boltokban általában fix helyen lehet megtalálni.

In-out választék:
Szezonálisan, valamilyen tematika szerint megjelenő termékek. Ez jelentheti, hogy időszakosan, a készlet erejéig vagy akár 3-4 hónapig tartják a boltok polcain az árucikkeket. Külön felületen jelennek meg ezek az áruk, az állandó terméktől jól elkülönítve.

A szezonalitás nagyon fontos a diszkontláncok esetében. Nemcsak a nagy ünnepekre kell gondolni, mint a karácsony vagy a húsvét, hanem a heti akciókat, promóciókat is egy-egy alkalom köré építik fel. Ilyenek lehetnek az olasz-görög-ázsiai hetek vagy éppen az XXL-kiszerelésű akciók. Ezek évente többször is ismétlődhetnek.

A kereskedelmi láncok in-out akciók esetében általában fix mennyiséget rendelnek meg, ami után nincs újabb rendelés. Ám ha egy adott termék az in-out akció(k) alkalmával kiemelkedően teljesít, illetve az előállítása egész évben megoldható, könnyen válhat in-outból állandó választékú árucikk.