Lidl Beszállítói kézikönyv – Lidl Magyarország: A lényegre koncentrálunk!

Sikeres üzleti modell, erős kultúra – ez a Lidl. Az áruházlánc jól átgondolt termékkínálatát ugyanis kezdetektől fogva a minőség jellemzi, miközben a legfőbb értéke, hogy partneri együttműködésre törekszik a munkavállalóival és beszállítóival.

A Lidl sikertörténete a német baden-württembergi Neckarsulmban kezdődött az 1930-as években, amikor élelmiszer-nagykereskedésként kezdte meg működését. A vállalatnál már akkor világosan látták, hogy minőséget és frissességet szeretnének kínálni a lehető legjobb áron.

Jellegzetes üzleti modelljének köszönhetően a vállalat gyors növekedésnek indult. Az erőteljes expanziónak köszönhetően mára Európa legnagyobb diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatát tudhatja magáénak, 30 országban van jelen, köztük hazánkban is.

A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 182 áruházzal és három logisztikai központtal rendelkezik, továbbá több mint 6000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nemcsak a diszkontszegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.

A partnerség a legfőbb érték

Miközben a legjobb ár-érték arány megteremtésére törekszik, a kezdetektől fogva a minőség és a partnerség jellemzi a vállalatot.

A Lidl Magyarország számára évek óta kiemelten fontosak a hazai értékek, így a hazai beszállítók és termékeik. A mintegy 1700 különböző terméket jelentő állandó kínálatának kialakításakor különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, hiszen ezen termékek döntő része számos európai Lidl áruház polcain is megtalálható. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy termékeinek közel 60 százaléka magyar beszállítóktól származik.

Mindennapjai során a Lidl a gazdasági, szociális és fenntartható működéséért felelősséget vállal. A vállalat alapvelvei szerint átláthatóan és vevőorientáltan gondolkodnak a cégnél, felelősségteljesen használják az erőforrásokat, valamint tisztelettel bánnak vevőikkel, munkavállalóikkal és üzleti partnereikkel.

Díjazták az erőfeszítéseket

Az áruházlánc filozófiája négy alapelven nyugszik, ezek a minőség, a frissesség, az egészség és a kedvező ár. A Lidl ezen négy pillért figyelembe véve igyekszik kielégíteni vásárlói körének igényeit. Az egységes Lidl-képet is megteremtő standardizálás, a kiváló beszállítói auditálási rendszer, a körültekintő élelmiszer-biztonsági és minőség-ellenőrző folyamatok teremtik meg a Lidl valódi értékét.

A vállalat kifejezetten büszke saját márkás kínálatára, melynek minőségét a vevők elégedettsége és visszatérése, a fogyasztók és a szakma képviselői által megszavazott díjak, valamint a termékek független teszteken elérteredményei is igazolják, és bizonyítják a vállalat által képviselt értékek létjogosultságát.

A vállalat erőfeszítéseit az elmúlt években számos hazai és nemzetközi elismerés ismerte el, íme, néhány.
A Lidl már hét alkalommal nyerte el a Superbrands díjat. A 2019-es Az Év Boltja verseny diszkontkategóriájának nyertese a budapesti Fehérvári Lidl áruház lett. Az áruházlánc második alkalommal nyerte el a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Megbízható Munkaadó 2019/20 kitüntetést a vállalat munkaadói tevékenységéért.