Lidl Beszállítói kézikönyv: A beszállítóvá válás mérföldkövei

Milyen állomások vezet(het)nek ahhoz, hogy sikeres beszállítóvá válhassunk? Milyen szempontokra, folyamatokra, részletekre kell figyelnünk? A Lidl összeállította a legfontosabb lépéseket.

ÖTLET
Minden az ötlettel kezdődik! A legfőbb kérdések: Mi az, ami még hiányzik a piacról? Vagy mi
az, amit jobban tudnánk csinálni, mint mások?

RECEPTÚRA
Össze kell állítanunk a lehető legrészletesebb termékleírást, legyen szó méretről, elkészítési
módról vagy az összetevők listájáról és százalékos arányáról.

SAJÁT MÁRKA
A Lidl adja a dizájnelemeket, és a csomagolás megvalósítását is felügyeli, úgymint a nyomdai
nyomonkövetést, a kész nyomdai anyag elkészítését. Magát a kiszerelést is egyeztetni kell.

GYÁRTÁS
Optimalizálni kell a gyártási folyamatainkat, hogy a lehető legjobb minőséget állítsuk elő a
lehető legkisebb ráfordítással. A Lidl részére történő beszállítás feltétele elsődlegesen az IFS
szabvány követelményei szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése.

KARTONOZÁS
Fontos, hogy a kínálókartonoknál a könnyű szétbontásra és a vásárlók felé való
kommunikációra, míg a db/karton kialakításánál az átlagos forgási sebességre és a megfelelő
szállíthatóságra helyezzük a hangsúlyt. Ehhez a LIDL segítséget nyújt a Brand& Packaging
osztályon keresztül.

AJÁNLAT
Ha készen áll a termékünk, akkor össze kell állítani egy olyan ajánlatot, mely a
versenyelőnyeinket helyezi fókuszba és a termék- vagy márkabevezetés sikerességét
bizonyítja. Illetve, ezt bizonyítandóan, termékmintákat kell biztosítanunk.

BELISTÁZÁS
Az elvárt adminisztrációs táblák, belistázási űrlapok hiánytalan kitöltése.

RENDELÉS
A gyors és pontos visszaigazolás rendkívül fontos a partnereinknek, így a
készletgazdálkodásunknak és rendeléskezelőnknek mindig naprakésznek kell lennie. Fel kell
készülni, hogy az első rendelés a polcfeltöltő mennyiségek miatt az átlagosnál nagyobb lesz.

SZÁLLÍTÁS
Fontos, hogy a visszaigazolt mennyiségeket szállítsuk ki és a kiosztott időkapukat tartsuk be,
a 100 százalékos kiszolgálási szint az elvárás.

SZÁMLÁZÁS
A jól végzett munkáért járó kifizetés előtti utolsó lépcsőfok a pontos számlázás. Ügyeljünk,
hogy minél kevesebb számlaeltérés legyen, és hogy eleget tegyünk az összes adminisztratív
feltételnek. A Lidl a jogszabályoknak megfelelően 30 napra fizet.