Hírlevelünkben minden héten közreadjuk a Lidl Beszállítói kézikönyv egy fejezetét. Ezen a héten a legfontosabb vásárlói szezonok, és az azokhoz kapcsolódó hasznos tudnivalók vannak terítéken. Mire figyeljünk, ha közeleg a karácsony vagy a nőnap?
Az ünnepi vagy szezonális bevásárlási szokások az éves forgalom jelentős részét adják, így kiemelt figyelemmel készítsük el az ajánlatunkat. Meg kell határozni a tervezett mennyiséget, kihelyezést, esetleg másodlagos kihelyezést vagy egyéb in-store megjelenéseket.
Amire mindenképpen figyelemmel kell lenni, az az idő, mivel a kereskedelmi láncok nem egy-egy esemény, szezon előtt kezdenek el tervezni, készletezni. A legfontosabb szezonokat a valós időpont előtt 4-6 hónappal, de egyes esetekben 9-10 hónappal kezdik tervezni, ezért fontos, hogy már akkor tudjunk termékmintát és árajánlatot küldeni.
Érdemes megismerni a magyar fogyasztók szezonhoz kötődő szokásait is, a vásárlók négyötöde általában az ünnep előtti 1-2 hétben vásárol ajándékot vagy épp élelmiszert. A kereskedelmi láncok ezért próbálnak meg mind munkaerővel, mind készletfelhalmozással felkészülni a megnövekedett forgalomra. A beszállítóknak is érdemes ezt figyelembe venni.
Fontos például, hogy semmiképp se a karácsonyi szezonban vagy előtte tervezzük az éves karbantartást. Sőt, lehetőség szerint minden szokásostól eltérő folyamattal, újítással vagy struktúraátalakítással kapcsolatban várjuk meg az ünnepek végét.
Legfontosabb szezonok:
- Karácsony
- Szilveszter
- Húsvét
Egy adott naphoz köthető szezonok:
- Valentin-nap
- Nőnap
- Anyák napja
- Gyereknap
- Augusztus 20.
- Mikulás
- Nemzeti ünnepek
Rövidebb szezonok:
- Halloween
- Farsang
- Black Friday
Hosszabb szezonidőszakok:
- Grill
- Vakáció
- Iskolakezdés