Beszállítói Kézikönyv

A Lidl Akadémia Plusz program keretében elkészítettünk egy, a hazai piacon egyedülálló és hiánypótló Beszállítói Kézikönyvet.

A Beszállítói Kézikönyv lépésről-lépésre mutatja be azokat az elméleti és gyakorlati tudnivalókat, taktikákat és stratégiákat, amelyek elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy egy gyártó vagy termelő egy kereskedelmi lánc beszállítójává válhasson.

Milyen szabványelemeknek kell megfelelnünk? Melyek a kapacitástervezés és készletfeldolgozás fontos lépései? Hogyan vizsgáljuk eredményesen a versenytársakat? Milyen termékkategóriákban várják el a minőségbiztosítás legmagasabb szintjét?

Minden beszállítónak tisztában kell lennie ezekkel a kérdésekkel, ha hosszú távra tervez, márpedig a tartós beszállítói–kereskedői kapcsolat akkor tud kialakulni, ha a termelők is évekre előre rendezkednek be.

A kiadvány logikus és áttekinthető struktúra mentén vezeti végig a leendő partnert a legfontosabb lépéseken, így a felkészülés, a tárgyalás és a beszállítóvá válás folyamatain.

A Kézikönyvhöz teljesen díjmentesen juthat hozzá, amennyiben honlapunkon regisztrál.

Ízelítő a tartalomból:

Lidl Beszállítói kézikönyv: Milyen egyéb admin teendők vannak?

Lidl Beszállítói kézikönyv: Milyen egyéb admin teendők vannak?

Új termékek listázására ugyan hetente van lehetőség, viszont a folyamatok meggyorsítása érdekében az adatbekérés akár hónapokkal előbb is megtörténhet. Egy termék belistázását nemcsak a szerződéskötés…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Fogyasztói attitűdök

Lidl Beszállítói kézikönyv: Fogyasztói attitűdök

10 típusba sorolta a fogyasztókat a döntéseik hátterét, vásárlási és médiafogyasztási szokásaikat elemezve az Euromonitor International legutóbbi nemzetközi felmérésében. Aki ismeri az egyes kategóriák jellemzőit,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: A beszállítóvá válás mérföldkövei

Lidl Beszállítói kézikönyv: A beszállítóvá válás mérföldkövei

Milyen állomások vezet(het)nek ahhoz, hogy sikeres beszállítóvá válhassunk? Milyen szempontokra, folyamatokra, részletekre kell figyelnünk? A Lidl összeállította a legfontosabb lépéseket. ÖTLET Minden az ötlettel kezdődik!…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Forecast, azaz az előrejelzés

Lidl Beszállítói kézikönyv: Forecast, azaz az előrejelzés

A forecast legegyszerűbben megfogalmazva azt jelenti: előrejelzés. A kereskedelmi láncok folyamatosan előre jelzik az akciós periódusra tervezett árumennyiségeket. Ezeket az adatokat megosztják a beszállítókkal, hogy…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Az auditok és szabványrendszerek jelentősége

Lidl Beszállítói kézikönyv: Az auditok és szabványrendszerek jelentősége

Magyarországon az európai uniós szabályozásnak is megfelelő jogszabályokkal és rendeletekkel védik a fogyasztók érdekeit. A vásárlók – különösképpen a saját márkás termékek esetében – biztosak…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Árukapcsolás

Lidl Beszállítói kézikönyv: Árukapcsolás

Az akciókon belül speciális esetet jelent az úgynevezett áru-összekapcsolás, amikor két vagy több különböző terméket csomagolnak össze. A fő marketingkommunikációs üzenet ebben az esetben az,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Hogyan vizsgáljuk meg az új belépési lehetőségeket?

Lidl Beszállítói kézikönyv: Hogyan vizsgáljuk meg az új belépési lehetőségeket?

Egy termelőnek számos dolgot kell végiggondolnia, ha új belépőként szeretne piacot szerezni egy kategóriában. Belépéskor nemcsak a költségkorlát játszhat szerepet, hanem felmerülhetnek természetes vagy adminisztratív…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Szezonokra vonatkozó termékajánlatok

Lidl Beszállítói kézikönyv: Szezonokra vonatkozó termékajánlatok

Az ünnepi vagy szezonális bevásárlási szokások az éves forgalom jelentős részét adják, így kiemelt figyelemmel készítsük el az ajánlatunkat. Meg kell határozni a tervezett mennyiséget,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Állandó termék vs. in-out

Lidl Beszállítói kézikönyv: Állandó termék vs. in-out

A kereskedelmi láncok több ezer terméket tartanak állandó kínálatukban, amelyeket kiegészítenek olyan márkákkal vagy termékkategóriákkal, amelyek csak időszakosan kerülnek a polcaikra. Egy termelőnek, beszállítónak fontos…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Kapacitástervezés és készletgazdálkodás

Lidl Beszállítói kézikönyv: Kapacitástervezés és készletgazdálkodás

Beszállítóként meg kell vizsgálni a gyártói kapacitást, rendelkeznünk kell éves volumentervvel, amit szükség esetén heti vagy havi szintre is le tudunk osztani. Bármilyen tárgyalást, egyeztetést…
Lidl Beszállítói kézikönyv: A konkurenciafigyelés

Lidl Beszállítói kézikönyv: A konkurenciafigyelés

Nemcsak a bekerülés előtt, hanem a belistázást követően is fontos, hogy tisztában legyünk a versenytársakkal. A vállalati eredményességet és a piacelemzést nemcsak az általunk meghatározott…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Költségcsökkentés, hatékonyságnövelés

Lidl Beszállítói kézikönyv: Költségcsökkentés, hatékonyságnövelés

Fontos, hogy beszállítóként a költségek csökkentésén is folyamatosan gondolkodjunk. Kezdetben érdemes a hatékonyságnövelés felé venni az irányt, amiből számtalan egyéb költségcsökkentő hatás alakulhat ki. A…
Lidl Beszállítói kézikönyv: A KPI és a riportok fontossága

Lidl Beszállítói kézikönyv: A KPI és a riportok fontossága

A nagy kereskedelmi láncok rendszeres időközönként elemzik az egyes kategóriákra felállított tervek teljesülését. Érdemes beszállítóként is meghatároznunk a KPI-okat, azaz a fő teljesítménymutatókat. Ezek konkrét…
Lidl Beszállítói kézikönyv - Lidl Magyarország: A lényegre koncentrálunk!

Lidl Beszállítói kézikönyv - Lidl Magyarország: A lényegre koncentrálunk!

Sikeres üzleti modell, erős kultúra – ez a Lidl. Az áruházlánc jól átgondolt termékkínálatát ugyanis kezdetektől fogva a minőség jellemzi, miközben a legfőbb értéke, hogy…
Lidl Beszállítói kézikönyv: különleges vásárlói igényeket kielégítő termékek

Lidl Beszállítói kézikönyv: különleges vásárlói igényeket kielégítő termékek

Mivel ezeknek a termékeknek a fogyasztása nemcsak trendet követ (paleo, vegán), hanem az egészség fenntartása miatt is fontos (laktózintoleracia, gluténérzékenység), a gyártás során rendkívül körültekintőnek…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Számlázás, számlaeltérés

Lidl Beszállítói kézikönyv: Számlázás, számlaeltérés

A legtöbb számlaeltérés abból adódik, hogy nincs pontosan beállítva a számlázási ár érvényessége. Amennyiben nem a megállapodásoknak megfelelő ár kerül a számlára, azt a kereskedelmi…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Termék eredete - hazai vs. magyar

Lidl Beszállítói kézikönyv: Termék eredete - hazai vs. magyar

A Közösségi Vámkódex szerint amennyiben a termék előállításában több ország vesz részt, azt az országot kell származási országnak tekinteni, amelyben az utolsó lényeges, gazdaságilag indokolt…
Lidl Beszállítói kézikönyv: A termékminta

Lidl Beszállítói kézikönyv: A termékminta

Minden héten közreadjuk a Lidl Beszállítói kézikönyv egy újabb fejezetét. Egy kereskedelmi lánc beszerzőjének az egyik legfontosabb eszköz maga a termékminta. Melyek a legfontosabb kritériumok,…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Trendközpontban az egészség és az ökotudatosság

Lidl Beszállítói kézikönyv: Trendközpontban az egészség és az ökotudatosság

Ma már hiba lenne figyelmen kívül hagyni bármely élelmiszeripari szereplőnek azt, hogy az emberek egyre jobban odafigyelnek a kiegyensúlyozott táplálkozásra, a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra.…
Lidl Beszállítói kézikönyv: Szezonokra vonatkozó termékajánlatok

Lidl Beszállítói kézikönyv: Szezonokra vonatkozó termékajánlatok

Hírlevelünkben minden héten közreadjuk a Lidl Beszállítói kézikönyv egy fejezetét. Ezen a héten a legfontosabb vásárlói szezonok, és az azokhoz kapcsolódó hasznos tudnivalók vannak terítéken.…